Truckfestijn historie

Het onstaan van de stichting

TRUCKFESTIJN HISTORIE

Elk jaar wordt op de derde zaterdag van Juni het Truckfestijn 'Truckers voor Gehandicapten Nijkerk' georganiseerd. Er doen inmiddels wel 160 vrachtwagens mee aan dit evenement.

Ruim 180 mensen met een beperking komen dan naar de evenementenhal bij Stern Trucks in Nijkerk.

Vele vrijwilligers en chauffeurs uit de regio komen met veel plezier ons evenement opzetten en u kunt zich altijd opgeven om mee te mogen rijden.

Op de dag zelf worden er enorm veel leuke dingen georganiseerd en gaat men om 13:00 uur een door ons uitgezette route rijden door Nijkerk en Nijkerkeveen. Deze toch duurt meestal rond de 2 uur en trekt altijd veel bekijks van belangstellenden.

Voor de deelnemers is er aan het einde van de rit altijd een hapje, drankje, leuke muziek of show.

Dit evenement wordt mede mogelijk gemaakt door onze fijne sponsors maar kan niet zonder de vrijwilligers en chauffeurs. Zij zorgen ervoor dat die dag alles goed is verzorgd en dat het evenement in goede banen wordt begeleid.

• 1987 Het ontstaan van de Stichting Truckers voor Gehandicapten Nijkerk

In deze begin periode zijn er drie chauffeurs begonnen met het organiseren van een leuke rit in de vrachtwagen voor mensen met een beperking. In deze begin periode werd het evenement georganiseerd bij Mercedes Nederland. Nadat Mercedes later het terrein halveerde moesten we op zoek naar een andere locatie...

• 1993 Groei en professionalisering

De nieuwe locatie werd Ebo van de Bor. Het Truckfestijn heeft hier vele jaren zijn evenement kunnen organiseren. Maar na diverse overnames en verhuizing naar een andere locatie moesten we met het evenement opnieuw verhuizen. Na de eerste vijf succesvolle jaren waarbij veel plezier werd beleefd door zowel de chauffeurs als de deelnemers werd besloten de organisatie groter op te zetten en te kiezen voor een professionalisering van het evenement. Er werd een bestuur aangesteld en in plaats van tientallen trucks reden er in deze periode al ruim 140 vrachtwagens mee. Uiteindelijk werd na jaren de nieuwe locatie voor ons Truckfestijn de locatie van Stern Trucks in Nijkerk.

• 2012 25 jarig bestaan

In 2012 bestond onze Stichting 25 jaar. Deze bijzonder gebeurtenis hebben wij natuurlijk groots gevierd! Het evenement had een extra leuke aankleding doordat er grote artiesten kwamen optreden. Voor het publiek langs de weg hadden we een leuke prijsvraag gemaakt waar ook een lekkere taart mee gewonnen kon worden. Ook dat jaar was het Truckfestijn Nijkerk weer erg geslaagd.

• 2017 30 jarig bestaan

Inmiddels zijn we zo ver dat we dit jaar ons 30 jarig bestaan mogen beleven. Dat belooft ook dit jaar weer een zeer geslaagd feest te worden met ruim 158 voertuigen. We hopen dan ook van harte dat we u weer mogen begroeten langs de kant of in de Evenementenhal van Stern Trucks. Wij hebben er in ieder geval weer erg veel zin in!

• 2020 Afgelasting door Coronavirus

Als gevolg van het Coronavirus moesten wij als bestuur van de Stichting Truckers voor Gehandicapten het besluit nemen om dit jaar het truckfestijn niet door te laten gaan. Voor zowel de organisatie, deelnemers en belangstellende was dit een zeer vervelend jaar. Maar zoals altijd keken we vooruit en gingen we door met het voorbereiden van het truckfestijn voor het volgende jaar.

• 2021 Weer afgelasting door Coronavirus

Als gevolg van het Coronavirus moesten wij als bestuur van de Stichting Truckers voor Gehandicapten het besluit nemen om ook dit jaar het truckfestijn niet door te laten gaan. Voor zowel de organisatie, deelnemers en belangstellende was dit een zeer vervelend jaar. Maar zoals altijd keken we vooruit en gingen we door met het voorbereiden van het truckfestijn voor het volgende jaar.

• 2022 Eindelijk mochten we weer!

Eindelijk mochten wij weer ons jaarlijkse Truckfestijn in Nijkerk organiseren. Behalve het prachtige weer hadden we dit jaar ook enorm veel aanmeldingen van vrijwilligers en heel veel chauffeurs die bereid waren om onze bijrijders een onvergetelijke dag te bezorgen. Met ruim 150 voertuigen was het een fantastische een zeer geslaagde dag!

• 2023 Helaas geen doorgang wegens aangepaste eisen verzekering

Doordat de eisen van de verzekeringen op het laatst werden aangepast kon het truckfestijn helaas niet door. Wel is er een feest georganiseerd voor de bijrijders.